niedziela, 2 stycznia 2011

Bigos
















Mam ostatnio ogromną ochotę na mniej lub bardziej tradycyjne polskie dania. Nigdy wcześniej nie jadłam bigosu na słodko i nigdy nie używałam do gotowania ziaren jałowca. Ich smak przypomina mi wakacyjne wyjazdy do lasu, gdy byłam dzieckiem. Do tego w połączeniu ze śliwkami nadaje bigosowi dymno-mięsny smak, co jest nie do przecenienia w bigosie wegetariańskim.

Bigos ze śliwkami i żurawinami
1/2 kilograma kapusty kiszonej
4 cebule
1 marchew pokrojona w półplastry
1 por pokrojony w plastry
12 suszonych śliwek, całych lub drobno pokrojonych
4 łyżki suszonych żurawin
4 ząbki czosnku, pokrojone w plastry
6 ziaren jałowca
4 ziarna ziela angielskiego
4 liście laurowe
2 łyżki oleju lub oliwy z oliwek
 

Kapustę dobrze opłukać, włożyć do garnka i zalać wodą. Gotować do miękkości (około 40 minut). Na patelni rozgrzać olej, podsmażyć cebulę aż zacznie lekko brązowieć, pod koniec smażenia dodać czosnek, pora, i marchew. Smażyć jeszcze 5 minut. Usmażone warzywa wrzucić do garnka z gotująca się kapustą. Dodać śliwki, żurawinę i przyprawy. Kiedy bigos zaczyna się przypalać, dolewać wody. Można dosypać trochę cukru do smaku. Gotować przynajmniej 40 minut. Im dłużej, tym lepiej. Najsmaczniejszy jest po kilku godzinach, kiedy wszystkie smaki dobrze się wymieszają.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz